NOVO V PONUDBI:POLNJENJE IN DEZINFEKCIJA AVTOKLIME. |
|
NEKAJ INFORMACIJ ZA KUPCE
Pravilno nastavljeno podvozje - optika je pomembna, ker omogoča boljši nadzor vozila na cesti, ščiti vaše pnevmatike pred neenakomerno ali prehitro obrabo in omogoča prihranek goriva,ter pozitivno vpliva na prehitro iztrošenost podvozja in posledično celega vozila.
Uravnoteženje preprečuje prezgodnjo obrabo, prav tako pa varuje vzmetenje, krmilni sistem in ležaje vozila, hkrati pa pripomore k udobni vožnji. Uravnoteženost pnevmatik je dobro pregledati ob vsaki menjavi.
Upoštevajte predpisane dimenzije in se držite homologacije.
Redno kontrolirajte tlak v pnevmatikah, pri čemer se držite predpisanega tlaka s strani proizvajalca vozila.
V primeru, da močneje udarite v robnik, jamo ali podobno oviro, čimprej naredite nastavitve podvozja (optiko).
Pravilna izbira pnevmatik
Pri nakupu izberite pravilno pnevmatiko. Navodila daje praviloma proizvajalec vozila, ki določa dimenzijo, nosilnost, hitrostni razred, polnilni tlak, dimenzije platišč in drugo.
Montiranje plaščev
Plašče montirajte vedno le na ustrezna, čista in nepoškodovana platišča. Plašče brez zračnice (tubeless) lahko montirate le na platišča, ki so predvidena za tako montažo.
Menjava ventilov
Pri vgradnji novih plaščev brez zračnic (tubeless) obvezno zamenjajte ventil. V nove plašče, ki morajo biti opremljeni z zračnico (in ščitnikom), dajte vedno nove zračnice (in ščitnike) predpisanih dimenzij.
Dinamično uravnoteženje pnevmatik
Pri montaži je potrebno kolesa dinamično uravnotežiti in to ponoviti vsakih 5 do 8 tisoč km, pri zelo hitrih vozilih pa še prej.
Polnjenje plaščev
Plašče polnite do tlaka, ki ga je predpisal proizvajalec vozila. Če teh podatkov ni, upoštevajte polnilne tlake proizvajalca pnevmatike. Tlak kontrolirajte vsakih 14 dni oziroma po potrebi. Posebno bodite pozorni na tlak v plaščih na notranjih pozicijah dvojnih koles. Prenizek tlak v plašču povzroča trajne poškodbe plašča. Z zelo zmanjšanim tlakom ali celo brez tlaka tudi v primeru defekta ne smete voziti, niti na krajših razdaljah.
Staranje plaščev
Plašči se starajo zaradi fizikalnih in kemičnih procesov, kar vpliva na njihovo uporabnost. To velja tudi za nerabljene ali malo rabljene plašče. Zato priporočamo da:
• po 6 letih uporabljate samo tiste plašče, ki so bili prej stalno v uporabi v normalnih pogojih;
• plašče na karavan prikolicah zamenjajte po 6, najkasneje po 8 letih;
Previdnost na cestišču
Na cestišču se kar najbolj izogibajte ostrim predmetom, robovom, udarnim jamam, luknjam in podobnim oviram. Če se jim ne morete izogniti, jih prečkajte z minimalno hitrostjo in čimbolj pravokotno.
Tehnična brezhibnost
Da bi se plašč enakomerno in na vseh kolesih enako obrabljal, mora biti vozilo tehnično brezhibno. Posebej so pomembne nastavitve podvozja (optika), ležaji, amortizerji, vzmeti, kretni mehanizem, zavorni sistem.
Menjava pnevmatik naprej-nazaj
V kolikor proizvajalec vozila ne daje navodil o menjavi koles zaradi enakomerne obrabe, priporočamo vsakih 5.000 do 7.000 km zamenjavo pnevmatik naprej - nazaj, tako, da ostanejo na isti strani oziroma ohranijo isto smer vrtenja.
Tresenje med vožnjo
Če med vožnjo občutite močnejše tresenje, obiščite vulkanizerja, da ugotovi vzrok.
Nakup dveh pnevmatik
Pri nakupu samo dveh pnevmatik namestite manj obrabljene pnevmatike na zadnjo os, ne glede na pogon.
Tlak v pnevmatikah
Če je tlak za 20% manjši od predpisanega, se zmanjša število prevoženih kilometrov za 30%, poveča pa se tudi poraba goriva. Obraba pnevmatik pri hitrosti 120 km/h je dvakrat večja kot pri 70 km/h.
Izbokline in zarezi na pnevmatikah
Večkrat preglejte, če plašči nimajo izboklin ali zarez, še posebej takrat, ko ste zapeljali preko ostrih robov (luknja, kamen, pločnik, robnik, bankina, udarna jama, hitrostna ovira,...). Poškodbe namreč lahko postanejo vidne tudi po večjem številu kilometrov.
Nekaj informacij:
Uporaba zimskih pnevmatik je po zakonu obvezna od 15. novembra do 15. marca, vendar strokovnjaki priporočajo menjavo letnih pnevmatik z zimskimi že konec oktobra oziroma v začetku novembra, ko temperature padejo pod 7 stopinj Celzija. Četudi smo se vozniki na menjavo pnevmatik že zdavnaj navadili, pa običajno le malo vemo o razlogih zanjo, o vzdržljivosti zimskih pnevmatik in načinih, kako lahko sami pozitivno vplivamo na njihovo življenjsko dobo.